ZARZĄDZANIE I ADMINISTROWANIE BUDYNKAMI MIESZKALNYMI - Warszawa i okolice

Arenda Sp. z o.o. gwarantuje profesjonalne zarządzanie nieruchomościami.Arenda jako zarządca Państwa nieruchomości zapewnia:

  • Przejęcie zarządzania nieruchomością wspólną od dotychczasowego właściciela (gminy, zakładu pracy, dewelopera itp.).
  • Niezakłóconą bieżącą eksploatację (dostawy energii i wody, utrzymanie porządku i czystości).
  • Konserwację techniczną budynku, zgodnie z potrzebami nieruchomości i prawem budowlanym.
  • Natychmiastowe usuwanie awarii.
  • Przeprowadzanie remontów i modernizacji - systematyczne przywracanie dobrego stanu technicznego, dokonanie nadbudowy lub przebudowy.
  • Prawidłową księgowość i dbałość o finanse wspólnoty oraz właścicieli nieruchomości.
  • Rzetelne, terminowe i przejrzyste rozliczenia kosztów wspólnoty i wszystkich właścicieli.
  • Obsługę prawną i doradztwo w zakresie zarządzania nieruchomościami.
  • Ubezpieczenie budynku oraz Wspólnoty Mieszkaniowej.
  • Współdziałanie z właścicielami lokali z poszanowaniem Państwa praw wynikających z ustawy o własności lokali.

Współpracując z licencjonowanymi zarządcami nieruchomości z dużą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem mają Państwo gwarancje bezpieczeństwa, efektywności i zarządzania środkami finansowymi nieruchomości na najwyższym poziomie.

Obowiązki Zarządcy

Zakres umowy o zarządzanie, którą proponujemy, obejmuje następujące obowiązki Zarządcy:

  1. Reprezentowanie Wspólnoty Mieszkaniowej w sprawach związanych z zarządzaniem nieruchomością, a mieszczących się w zakresie udzielonych pełnomocnictw dotyczących uprawnień i obowiązków powierzonych Zarządcy umową.
  2. Załatwianie całości spraw związanych z uzyskaniem przez wspólnotę mieszkaniową numeru REGON, NIP oraz założeniem konta bankowego.
  3. Utrzymanie w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców i użytkowników oraz jego otoczenia.
  4. Dokonywanie bieżącej konserwacji i przeglądów technicznych, bieżących napraw budynku, jego pomieszczeń i urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, gazu, bieżącej ciepłej i zimnej wody oraz z innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości – zgodnie z planem gospodarczym przyjętym uchwałą przez właścicieli lokali na dany rok kalendarzowy.
  5. Usuwanie awarii i skutków awarii w nieruchomości, przy czym zakres robót związanych z usuwaniem skutków i przyczyn awarii powinien być uzgodniony ze Wspólnotą Mieszkaniową, a w razie konieczności przeznaczenia na te prace kwoty wyższej od ustalonej w umowie, wymagana jest zgoda właścicieli lokali wyrażona w uchwale.
  6. Wykonywanie remontów, zgodnie z planem gospodarczym przyjętym uchwałą przez właścicieli lokali na dany rok kalendarzowy.
  7. Zawieranie umów o dostawę energii elektrycznej, energii cieplnej, gazu, wody i odprowadzenie ścieków, wywozu odpadów, umów związanych z funkcjonowaniem dźwigów osobowych, zbiorczych anten telewizyjnych i domofonu oraz kontrolowanie wykonywania tych umów.
  8. Prowadzenie rozliczeń poprzez rachunek bankowy, założony dla Wspólnoty Mieszkaniowej.
  9. Prowadzenie ksiąg rachunkowych Wspólnoty Mieszkaniowej.
  10. Dokonywanie rozliczeń i zapłaty za roboty lub usługi związane z nieruchomością wspólną i świadczone na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej.
  11. Pobieranie miesięcznych opłat od właścicieli lokali z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz świadczeń indywidualnych związanych z użytkowaniem lokalu, w tym wyznaczanie wysokości opłat za świadczenia.
  12. Prowadzenie, w imieniu właścicieli lokali, rozliczeń za usługi dostarczane bezpośrednio do lokali – wody, centralnego ogrzewania, ogrzewania ciepłej wody użytkowej, odprowadzenia ścieków oraz za wywóz odpadów z lokali.
  13. Współdziałanie ze Wspólnotą Mieszkaniową w zakresie pozyskiwania pożytków z nieruchomości (m. in. wynajem pomieszczeń wspólnych, dzierżawa powierzchni reklamowych), zwieranie umów z tym związanych i nadzór nad ich wykonywaniem.
  14. Windykacja należności z tytułu opłat należnych od właścicieli lokali oraz należności stanowiących pożytki i inne przychody z nieruchomości.
  15. Dochodzenie na drodze sądowej, w postępowaniu upominawczym lub innym, na podstawie odrębnego pełnomocnictwa, należności, o których mowa w punkcie 14).
  16. Ubezpieczenie budynku od ognia i innych żywiołów oraz Wspólnoty Mieszkaniowej od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie uzgodnionym z Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej, oraz opłacanie podatków i innych opłat publiczno - prawnych związanych z nieruchomością, jeśli nie są one pokrywane bezpośrednio przez właścicieli lokali.
  17. Prowadzenie i przechowywanie dokumentów i dokumentacji dotyczącej nieruchomości.
  18. Doradztwo prawne w zakresie związanym z zarządzaniem nieruchomością oraz funkcjonowaniem wspólnoty mieszkaniowej.
  19. Wykonywanie, wszelkich czynności związanych ze zwoływaniem zebrań właścicieli lokali oraz powiadamianiem właścicieli lokali o treści uchwał poddanych przez Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej pod głosowanie w  drodze indywidualnego zbierania głosów.
  20. Przygotowanie, w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej, sprawozdania ze sprawowania zarządzania nieruchomością nie później niż w pierwszym kwartale każdego roku, oraz przygotowanie propozycji do planu gospodarczego na rok następny.
  21. Składanie Wspólnocie Mieszkaniowej półrocznych raportów i sprawozdań finansowych dotyczących zarządzania nieruchomością w terminie jednego miesiąca po zakończeniu danego półrocza.
  22. Wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowego zarządzania nieruchomością, związanych z realizacją umowy i mieszczących się w granicach zwykłego zarządu.
  23. Udzielanie każdemu z właścicieli lokali, na każde jego życzenie, wyczerpujących informacji o sprawach dotyczących zarządzania nieruchomością wspólną oraz o rozliczeniach w zakresie dotyczącym ich lokali.






    Wysyłając wiadomość wyrażasz zgodę na przechowywanie i wykorzystywanie swoich danych osobowych w celu umożliwienia kontaktu.
    Zobacz Politykę prywatności i plików cookies.